Sunday, February 19, 2006

Best wel druk

Hoi allemaal,

Best wel druk... dat waren de laatste weken. De flat die we hadden gevonden ging toch niet door, maar 2 dagen later vonden we in flat in hetzelfde gebouw en zelfs voor ietsje minder geld, haha. Het zal wel zo geweest moeten zijn. Arun heeft een aantal spullen (tafel, bed, koelkast, tv etc) die bij zijn ouders in Kochi opgeslagen zijn die als het goed is deze week komen. Zouden er al eerder zijn, maar vanwege een sterfgeval in zijn familie duurt het iets langer. We hebben foto's gemaakt, zullen ze zsm uploaden. Vandaag is de schilder gekomen, de muren zijn nu wit en we wilden er 2 rood hebben. Binnen een paar uur was het geregeld, echt wel super. Deze schilder werkt bij een bouwbedrijf en klust ahw zwart bij. Net als in Nederland, alleen kost hier een schilder 6 euro. Per dag wel te verstaan ;-). Van een vriendin hebben we 2 matrassen geleend en al onze spullen hebben we daar ook al liggen dus we wonen er min of meer al. Alleen is het dus een beetje errug kaal.

Mijn werk is leuk, maar wel vermoeiend. 6 dagen per week, 9 uur per dag. En dan reken ik de reistijd nog niet mee. Ik heb op het moment 2 groepen: een Duitse klas bij Oracle en een Nederlandse klas bij Wipro. Duits moest ik echt wel weer even inkomen, maar nu gaat het wel goed. Gelukkig is het allemaal beginnersniveau en ik kan ze eigenlijk alles wijsmaken want zij spreken echt totaal geen Duits, haha. Doe ik niet hoor, heb netjes een hele middag aan de naamvallen gezeten (weet je nog... der, die, das die etc) zodat ik het zelf weer zou weten en goed uit kan leggen. Tot mijn verbazing wist ik de meeste dingen nog wel, inclusief de rijtjes die er door mijn leraren Duits ingestampt zijn. Komt nu wel goed van pas.

Nederlands is echt superleuk. De groep is wel groot (25 mensen), maar ze zijn supergemotiveerd. Ongeveer 10 studenten gaan voor een jaar naar Nederland om aan een project voor Shell te werken dus ze hebben Nederlands echt nodig. De basisdingen kunnen ze nu al, echt superleuk om ze hele Nederlandse zinnen te horen praten. Het boek is op zich wel goed, maar ik vind het leuk om zelf wat extra dingen te doen. Zo heb ik met de Duitse klas op Valentijnsdag "Marmor stein und eiser bricht" gedaan en met de Nederlandse ga ik morgen "Het land van...." van Baas B/Lange Frans doen. Leren ze meteen wat over onze cultuur.

Valentijnsdag was Arun in Bombay voor een film voor ING, maar 's avonds toen hij terugkwam heb ik wel leuke cadeautjes gehad. De dag daarna zijn we lekker uit eten geweest. Ik wou dat ik wat interessantere dingen kon vertellen, maar helaas bestaat ons leven nu voornamelijk uit werken. Als het huis eenmaal op orde is dan zou er wel wat meer rust moeten komen, laten we het hopen.

Ik heb nog steeds op mijn werk geen internet. Nou ja, ik kan wel op internet maar alleen in de openbare ruimte dus kan niet uitgebreid mailen of msn'en. Zodra dat geregeld is dan update ik de site wat vaker.

Liefs van ons allebei!

1 comment:

  1. Fijn heel erg bedankt. Ik heb gelijk weer nachtmerries van dat klote duits:S:S;-)

    ReplyDelete